.

.

Опис досвіду












       


      Я працюю над проблемою виховання свідомої дисципліни на уроках іноземної мови. 
     Сильний дисциплінуючий вплив на учнів має змістовна, цікава організація навчальної роботи, тому я намагаюсь добре продумати кожен етап уроку. Мені допомагають різні дидактичні методи і прийоми активізації пізнавальної діяльності учнів і підвищення інтересу до англійської мови. Наочність, ігри, цікаві завдання, змагання, проектна робота зосереджують учнів на оволодінні знаннями і вони самі підтримують дисципліну на уроці.
      Гра є ведучою діяльністю молодших школярів, але це, насамперед, мовленнєва діяльність учнів, в ході якої вони виконують різноманітні соціальні та міжособистісні ролі. Крім того, гра передбачає рівність всіх її учасників. Навіть слабкі учні приймають в ній участь, показують свої здібності. Я широко використовую різноманітні ігри в процесі навчання, які є особливо ефективними на молодшому етапі.
       Крім ігор, я думаю, що невід’ємною частиною уроку має бути наочність. Хай то будуть іграшки, фотографії чи таблиці, або картки, але ж добро розвинена зорова пам’ять допоможе краще запам’ятати слова, назви предметів, кольорів. Яскраві, різнокольорові іграшки допомагають мене пожвавити роботу на уроці. Таблиці, картинки розвивають мислення, пам’ять. Крім того всі види наочності підвищують інтерес до вивчення англійської мови.
        Я використовую різні типи занять: подачі нового матеріалу, закріплення, контрольні, повторення, ігри, вікторини. Але кожен урок має бути комунікативно направленим, тим більше, комунікативну направленість повинні мати всі етапи уроку. Тому я намагаюсь щоб всі мої пояснення носили комунікативний характер, новий лексичний матеріал подається в ситуаціях. Особливу увагу приділяю початковому етапу заняття, щоб якнайкраще підвести дітей до атмосфери іншомовного спілкування (також це і розвиток фонетичних навичок). Для молодших школярів урок починається з віршика, або читання слів на сигнальних картках, називання букв і звуків. Для старших – це розповідь про проведені канікули, плани на майбутнє, про улюблених тварин. Під час такої мовленнєвої розминки учні повторюють вивчений, фонетичний, лексичний і граматичний матеріал. У молодших класах я обов’язково проводжу фізкультпаузу, щоб діти змогли відпочити, порухатись.
        Одним із найважливіших завдань навчання є розвиток мислення, пам’яті, творчих здібностей і творчих задатків учнів. Тому на заняттях даю учням творчі завдання: придумати розповідь про казкову сім’ю, розповісти про те, де живуть звірі в зоопарку, написати листа, де потрібно викласти не лише інформацію, а й своє ставлення до неї, проаналізувати події. Велику увагу я приділяю розвитку навичок мовлення, монологічного і діалогічного, тому що навчити іноземній мові – значить навчити спілкуватися на іноземній мові. Учні складають монологічні висловлювання з опорою на наочність, розповідають про себе, свою сім’ю; діалоги також складають про іграшки, інтереси. На кожному уроці я приділяю увагу повторенню. Поринаючи в атмосферу уроку, учні навіть і не помічають, що йде повторення вивченого матеріалу. На кожному занятті, повторюючи вірші до різних тем, учні постійно тримають в пам’яті вивчені лексичні і граматичні одиниці і структури.
           На сучасному етапі вивчення іноземної мови все більшого значення набуває формування соціокультурної компетенції, формування знань про країну, мова якої вивчається, та її культуру.
           Вже у початковій школі з перших уроків я знайомлю дітей з соціокультурними особливостями Великобританії: вони вчать власні імена англійських хлопчиків,дівчаток, знайомляться з розташуванням країни на карті, назвою її столиці і пам'яток Лондона. Надалі вони вивчають деякі зразки англійського фольклору (вірші, лічилки, пісні), знайомляться з іменами письменників і назвами їхніх творів, назвою грошових знаків Великобританії, отримують інформацію про деякі свята англійців, американців і звичаї, пов'язані з цими святами. Робота над прислів'ями не лише сприяє збагаченню словникового запасу молодших школярів, а й занурює учнів у культурну й національну багатоманітність світу, вчить відчувати спільне й особливе в кожній культурі й мові, краще і глибше розуміти один одного, виховує повагу до іншого, є джерелом формування міжкультурної компетенції як складової соціокультурної компетенції учнів.




Інноваційні форми роботи
на уроках англійської мови

На сьогоднішній день, основним завданням сучасної школи є розвиток гармонійно цілісної особистості, де у центрі уваги – учень з його обдарованістю, здібностями, потенційними можливостями, а також створення інноваційного простору.
Для того, щоб викликати інтерес в учнів до вивчення іноземної мови, ми, вчителі англійської мови, повинні шукати нові, цікаві і результативні форми і методи навчання.
 Відомо, що одним з основних методичних інновацій є інтерактивні методи навчання. Інтерактивне навчання – це навчання основане на діалогічному мовленні, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня, при цьому вони - рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання і не відчувається домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою.
Мета інтерактивного навчання – створення комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість. Потрібно пам’ятати, що суть інтерактивного навчання полягає у тому, що навчальний процес повинен бути постійно наповнений активною взаємодією всіх учнів. Це базується на співпраці, взаємо - навчанні: вчитель – учень, учень – учень.
На мою думку, мета сучасної школи полягає в тому, щоб виховувати дитину, яка вміє самостійно та творчо працювати і жити.
Дуже вдало я використовую на уроках ігрові форми навчання, особливо в початковій школі. Діти із задоволенням приймають участь, бо гра-це світ в якому живе дитина. Граючи, вони не помічають, як засвоїли новий матеріал. За допомогою ігор молодші школярі  вчаться будувати і конструювати, причому кожний учень має змогу вчитися у своєму стилі. Гра стимулює процес пізнання і навчання дітей. А також привчає їх до сумлінної праці. Отже, я зробила висновок, що гра - це праця. У процесі гри в дітей виробляються навички зосередження, самостійного мислення, розвивається увага, дисципліна. Введення в урок ігор чи ігрових моментів робить навчання цікавішим, створює в дітей бадьорий настрій, полегшує подолання труднощів у засвоєнні навчального матеріалу. При вивченні теми «Знайомство» я використовую гру « Мікрофон».( кожен учень бере мікрофон і розповідає про себе).
На сучасному етапі розвитку педагогічної галузі набуває популярності метод проектів. Метод проектів – це педагогічна технологія, яка містить сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих за своєю суттю. Це спільна, навчально-пізнавальна, творча або ігрова діяльність учнів. Проекти бувають: дослідницькі, творчі, ігрові, інформаційні. На своїх уроках в початковій школі я використовую творчі  та ігрові проекти.
Зі свого досвіду, можу твердо стверджувати, що процес навчання – це не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи дитини та її власної активної участі в цьому процесі.
Вчитель досягне успіху лише тоді на своїх уроках, коли зрозуміє, що дітям подобається все нове і цікаве. Ми, вчителі, повинні пам’ятати, що одна й та сама модель проведення уроків, не дає можливості дітям розкрити себе повністю, зупиняє розвиток творчого потенціалу навчання




Немає коментарів:

Дописати коментар